In Party lezen we dat Sieneke al vijftien jaar carrière mag vieren. In die tijd heeft de zangeres natuurlijk veel zien veranderen in de muziekwereld.

Eén van deze zaken is de manier waarop ze haar fans kan bereiken. Waar mensen vroeger voornamelijk op de website van een artiest gingen kijken, wordt dit nu meer via sociale media gedaan. Om deze reden is de zangeres dan ook actiever bezig met haar online aanwezigheid.

“Social media is gewoon het nieuwe platform. Het is van deze tijd”, gaat ze van start. “Mensen gaan niet meer kijken op je website. Ik merkte ook vorig jaar met de theatertour, wat voor mij de eerste keer was, dat je dan van begin tot eind een verhaal kan vertellen tegen je fans en dat vond ik heel leuk en fijn om te doen. Je gaat op een gegeven moment echt een band creëren met je fans en dat merk je ook op social media. Als vrouw kun je dingetjes delen, zoals make-up en kleding, en dan heb je echt interactie met je volgers. Dan sturen ze DM’s en vragen ze: ‘Waar heb je dat vandaan?’ Ik vind dat wel leuk eigenlijk.”

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showcafe.nl

* indicates required

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.